loading...
وبلاگ ناروتو شیپودن به انگلیسی
دانته اوزوماکی بازدید : 5 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

میناتو نامیکازه:من کاملا...باورت دارم

Minato Namikaze:I Believe In You...Completely

توضیح:شاید وقتی میناتو این جمله به پسرش ناروتو در اولین بار که میشنویم میگه چیز خاصی حس نکنیم ولی کمی بیشتر دقت کنیم شاید به یاد جمله ای که خیلی ها وقتی بچه بودن و در انیمیشن پاندا کونگ فو کار شنیدن بیوفتن."هیچ چیز سری وجود نداره،کافی فقط باورش کنی".در بهره اول هرکس برای اینکه موفق بشه باید باور کنه از پس اون کار برمیاد.کسی که خودش باور نکنه و شروع به کاری کنه،موفق نمیشه.مثل پیرمردی که وقتی بهش میگن اون چیز بیار و چون خودش باور نداره میتونه اون پیدا کنه،پس در نهایت پیدا نمیکنه.یا آدمی که وقتی بهش گفته میشه زبان خارجه یاد بگیر به این بهونه که نمیتونم از باور خودش میگذره و در نهایت حتی بعد از تلاش موفق نمیشه.ناروتو باور کرد میتونه نجی توی مسابقه چونین شکست بده،پس موفق شد.هیناتا باور کرد میتونه قوی تر بشه،پس شد.راک لی باور کرد میتونه فقط با تایجوتسو نینجا باشه،پس شد.مادارا و اوبیتو باورشون به صلح ازدست دادن پس رو به ناامیدی گرفتن(و جناب استاد بزرگ بروس لی هم باور کرد که بهترین رزمی کار شهری که توش بود میشه و شد،و باور کرد بهترین رزمی کار استان،کشور و درنهایت جهان میشه و درنهایت بزرگ ترین رزمی کار جهان هم شد و همچنین باور کرد میتونه از همه رزمی کارها زمان خودش جلو بزنه و درنهایت جلو زد).شاید کسی که وقتی درس میخونه درس براش به خاطر این سخته که به خودش میگه درس سخته و برای من غیر ممکنه و خودش اینو باور میکنه،ولی وقتی خودش باور داشته باشه درس چندان هم سخت نیست براش ساده تر میشه،مثل کسی که باور داره میتونه کنکور عالی بگذرونه و کسی این باور نداره.پس قبل از هرچیزی اول شخص باید راهی که میخواد بره باور داشته باشه.(به قول شخصیت ناروتو " Believe it "(محض اطلاع جهت دوستانی که درمورد معنی تکه کلام معروف ناروتو یعنی داته بایو (Dattebayo) دارند باید بگم که در ابتدا داستان کلمه ژاپنی Dattebayo به Believe it یعنی "باور کن" معادل سازی شد(عکس) ولی بعد از مدتی به کلمه Ya Know معادل سازی شد(عکس)(برای مثال درقسمت 363 ناروتو شیپودن دقیقه 14:35 اگر زیرنویس انگلیسی که توی ویدیو موجوده فعال کنید معنیش به Ya know میبینید.مثال دیگری از این کلمه در قسمت 463 دقیقه 04:31 است که اگر زیرنویس فعال کنید بازم میبینید.میتونید همچنین در قسمت 478 دقیقه 09:41 نیز اگر زیرنویس انگلیسی از توی برنامه پخش کننده تون فعال کنید میتونید بازم کلمه y'know (می دونی) که معنی کلمه داته بایو هست ببینید)

ناروتو اوزوماکی:تا وقتی که هوکاگه نشدم،امکان نداره بمیرم

Naruto Uzumaki:Untill I Become a Hokage,There's No Way I'm Go to Die

توضیح:ناروتو اوزوماکی،پسری که از بچگی باور داشت روزی همه دهکده اونو تصدیقش میکنن،میشناسنش و در نهایت اونو به عنوان هوکاگه قبول میکنن و از همه هوکاگه های گذشته جلو میزنه.ولی این شخصیت فقط به باور خودش اعتقاد نداشت.اون علاوه بر اینکه هدف خودش باور کرد،دست به تلاش زیاد و خستگی ناپذیری زد.شاید قدرت باور قوی باشه ولی مطمئنا تلاش که باورت به حقیقت میرسونه،شخصی که به خودش تحمیل میکنه که روزی باید دکتر بشه و فقط این باور داره نمیتونه دکتر بشه مگر اینکه به جز این باور عمل هم داشته باشه.ناروتو باور داشت که میتونه ساسکه به دهکده برگردونه ولی تلاش و تمرین زیادی هم برای اینکار کرد.ساسکه باور داشت که یه روز انتقام قبیله اش از برادرش میگیره ولی بدون تلاش اینکار نکرد،آموزش دید و تلاش زیادی کرد.قدرت باور همراه با تلاش زیاد عملیه.اول باور کن اون کار برای تو سادست و نگو اون کار سخت و غیر ممکنه برای من و بعد عملت روش بزار حتی اگه برای اولین بار ها اون کار ساده نباشه

ناروتو اوزوماکی:من تسلیم نمیشم(وقتی تسلیم بشی،آرزوهات و هرچیز دیگری،همه شون ازبین میرند)

(Naruto Uzumaki:I Will Not Give Up(When You Give Up,Your Dreams And Everything Else,THEY GONE

توضیح:بیشترین جمله ای که شاید توی این سریال از طرف شخصیت ناروتو گفته شد همین جمله بود،توضیح خاصی این جمله نداره ولی لازم به ذکره که هیچ انسانی بدون تلاش بی وقفه،و بدون اراده هرگز تسلیم نشدن،موفق نبوده.دانشمندان بزرگ ایرانی،خارجی،دانشمندان علم شیمی،فیزیک و ... و حتی پیامبران نیز با اراده خستگی ناپذیر کارهاشون پیش بردن و اگر حتی پیامبری تسلیم از عمل و کوشش میشد و به این بهونه که امیدی دیگه نیست،مطمئنا از مقامش خلع میشد.اگر انسان دست از تلاش بکشه و خونه نشین بشه،پس اگه توی زندگیش موفق نشه پس تقصیر خودشه

ناروتو اوزوماکی و هیناتا هیوگا:من هرگز از حرفم برنمیگردم،چون این شیوه نینجایی منه

Naruto Uzumaki And Hinata Hyuga:I Never Go Back On My Words,Because That's My Ninja Way

پیام:استواری سر حرف(نه مثل کسایی که به خودشون قول میدن برای مثال کنکور میخونن ولی زود جا میزنن و از حرفشون برمیگردن)

هیناتا هیوگا:درگذشته قویترین شینوبی به عنوان رهبر انتخاب میشد،و خیلی ها هستند که آرزوی رهبر شدن رو دارند،این آرزوییه که به عنوان اراده آتشین معروفه

Hinata Hyuga:In the past the strongest Shinobi is chosen as a leader,and there are many that dream of becoming a leader,This is a dream that is known as the will of fire

پیام:اراده سفت و محکم برای رسیدن به آرزو

ساکورا هارونو:ناروتو،دور بعدی منم مفید خواهم بود

Sakura Haruno:Naruto,Next Time,I'm Be Useful

پیام:قدرت تغییر خود

ساسکه اوچیها:اسم من ساسکه اوچیهاست،از خیلی چیزا بدم میاد،چیزی که من دارم آرزو نیست چون به حقیقت میرسونمش،من میخوام قبیله ام بازسازی کنم و یه شخص خاص نابود کنم

Sasuke Uchiha:My Name...Is Sasuke Uchiha.I Hate a lot of things,the something that i want isn't the dream because i make it Reality,i want to restore my clan and destroy the certain someone

پیام:عصبانیت و خشم همیشه جوابگو نیست

کاکاشی هاتاکه:من اجازه نمیدم دوستانم کشته بشن

Kakashi Hatake:I will Not Allow My Comrades to Die

پیام:ارزش دوستی

اوبیتو اوچیها:در دنیای نینجایی اونایی که قوانین میشکنن آشغال اند،ولی اونایی که دوستانشون رها کنن از آشغال هم آشغال تر اند.

Obito Uchiha:In The Ninja World,Those Breake The rules Become The Scum,But Those Even Abandon one of Their Freinds Even Worse Than Scum

پیام:ارزش دوستی

ناروتو اوزوماکی:برای کمک به یه دوست من با هرکس میجنگم،مهم نیست چقدر قوی،مهم نیست چقدر بزرگ

Naruto Uzumaki:To Help a Freind...I Fight Anyone...No Matter How Stronge...No Matter How Large

پیام:ارزش دوستی

ناروتو اوزوماکی:یه ذره هم نگران نباش،من ساسکه برمیگردونم،من با جونم قول میدم

Naruto Uzumaki:Don't You Worry a bit,I Bring Sasuke Back,I Promise With My Life

توضیح:شاید بیشترین تقلا شخصیت ناروتو در داخل داستان به برگردوندن ساسکه به دهکده مربوطه.شاید در اول این کاملا ابلهانه به نظر برسه و کاملا بی منطقانه باشه که شخصیت داستان برای برگردوندن یک دوست انقدر خودش به عذاب بکشونه ولی کمی بیشتر از تقلا های ناروتو میگذره خودش به یکی از جذابیت های بالای این شخصیت تبدیل میشه که برای کمک به یه دوست حاضر تا کجا پیش بره.به قول گفتنی که میگن ضعیف ترین آدم کسی که دوستی نداره و از اون ضعیف تر کسی که دوستش بزاره ازدست بره

گارا:من میتونم به وضوح ببینم...راه روشنایی رو

Gaara:I Can Clearly See...The Path of Light

پیام:امکان بازگشت از راه نادرست برای هرکسی

هاکو:وقتی کسی شخص باارزشی داره و میخواد ازش محافظت کنه،اون موقعست که واقعا قوی میشه

Haku:When a Person Has Someone precious to Protect,Then he become trully strong

پیام:محافظت از کسی که برات مهمه

ایتاچی اوچیها:من ارادت حفظ میکنم شیسویی،من به جلو میرم و راهی که انتخاب کردم باور دارم،این آینده دهکده به پیش میبره،این برادر کوچیکترم و اوچیها نجات میده،برای اینکار...من با این چشم ها درتاریکی قدم میزارم

Itachi Uchiha:I Will Carry On Your Will Shisui,I will move forward believing in the path i choose for myself,that will lead to the future of the village,it will save my younger brother and the uchiha,forthat...I will walk in darkness with these eyes

پیام:فداکاری

ایتاچی اوچیها:حقیقت در تاریکی وجود داره،به عنوان یه اوچیها،به عنوان یه نینجا از دهکده برگ،من دروغ روی دروغ گفتم،نابودی حتی گذشته،باور اینکه راه برای آینده هموار میشه،همش تنها...من...من در تاریکی قدم گذاشتم،و...امیدوارم...حقیقت همراه من ناپدید بشه،ناشناخته برای همه

Itachi Uchiha:The truth exists in the darkness,As an Uchiha,As a ninja of the Hidden Leaf,I told lie upon lie,Destroying even the past,Believing that would pave the way to the future,All alone...I...Iwalked in darkness,And...I hope...the truth would disappear along with me,Unknown to anyone

پیام:فداکاری

ایتاچی اوچیها:مهم نیست چقدر تاریکی در دهکده وجود داره،من هنوز هم ایتاچی اوچیها دهکده برگم

Itachi Uchiha:No Matter How Darkness Live In The Village,I'm Still Itachi Uchiha of The Leaf

پیام:مهم نیست دنیا و زمانه چقدر بی رحم و پر از نیرنگ و کلک باشه،بازم باید کار درست انجام داد

جیرایا:برای ایجاد عدالت در جهان،چیزی که نیاز است،قدرته یا عشق؟

?Jiraya:To establish justice in this world,What is needed is the power or love

پیام(توضیح):مطمئنا کسایی که با فیلم ها تاریخی آشنایی دارند حتما با فیلم مختارنامه آشنایی کوچکی دارند،ایشون برای موفقیت در حکومتشان از قدرت و سرکوب استفاده میکرد و علیه مخالفانش می ایستاد ولی همانا به نزدیکان و اونایی که لازم بود عشق نیز می ورزید و تنها یک آدم سرکوب گر نبود،درنتیجه وقتی هم قدرت و محکم بودن،و هم عشق و علاقه درکاری باشه،مطمئنا نتیجه بهتری رخ خواهد داد.

هانزو:مرگ پایان کار نیست،ازدست دادن هدف پایان کارته

hanzo:Death Is not the End,Lost Your Goal is The End

پیام:ارزشمند بودن هدف و فراموش نکردن آن

آسوما ساروتوبی:کار من محافظت از پادشاهه(بچه ها نسل جدید)

Asuma Sarutobi:My Job Is To Protect The King

پیام:ارزش بالا بچه ها و نسل جدیدی که به وجود میان

شیکامارو نارا:من باید از پادشاه محافظت کنم،بچه ها که آینده دهکده اند.

Shikamaru Nara:I Have To Protect The King,The Children Who Are The Future of The Village

پیام:ارزش بالا بچه ها و نسل جدیدی که به وجود میان

نجی هیوگا:سرنوشت قابل تغییره

Neji Hyuga:Destiny is Changeable

پیام:شیوه زندگی و جلو رفتن آن ربطی به سرنوشت نداره

شیسویی اوچیها:من از مانگکیو شارینگانم روی قبیله ام استفاده میکنم

Shisui Uchiha:I Will use my mangekyo sharingan on my clan

پیام:انجام کار درست به هر قیمتی حتی اگه این کار درست به ضرر هم خون خودت باشه و به اونا صدمه بزنه

ماساشی کیشیموتو(نویسنده انیمه و سازنده مانگا ناروتو):در زندگی واقعی، برای مردم سخته که همدیگر رو درک کنند به خاطر تفاوت هایی مثل فرهنگ یا نحوه تربیت.همونطور که تو بزرگ میشی،تو شروع میکنی به دیدن اینکه،گاهی اوقات چیزهایی در زندگی اونطوری که میخوای پیش نمیرن،ولی من ناروتو ساختم تا به نسل جوان تر اینو بگم که،اگرچه در زندگی سختی هایی وجود داره ولی میتونی ازشون بگذری،از این گذشته،من مایلم اینو به خود شنوندگان بسپارم که چطوری میتونن اینو از ناروتو بفهمند

Masashi Kishimoto:In real life, it’s hard for people to understand each other because of things like differences in culture or upbringing.As you grow up, you start to see that sometimes things in life don’t go right. But I created Naruto to tell the younger generation that although there’s hardship in life, you can get along. Other than that, I would rather let the audience themselves find out what they can get from Naruto

پیام:هدف از ساخت مجموعه ناروتو و شخصیت پردازی ها مختلف آن(پیامی از ماساشی کیشیموتو)

اولا که از منتقد ها نسبت به این مطلب میخوام که با دلیل لااقل حرفی بزنن،ولی اگر مایل بودید خودتون هم پیام یکی دیگر از شخصیت ها رو بگید،لطفا در قسمت نظرات قرار بدهید(ترجیحا هم پیام کامل بنویسید).

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام به همگی به خصوص طرفداران انیمه ناروتو،امیدوارم از لینک ها و مطالبی که درون وبلاگ قرار داده شده نهایت استفاده رو ببرید.خب همونطور که از اسم وبلاگ مشخصه،کار این وبلاگ گذاشتن لینک ها انیمه ناروتو به زبان انگلیسیه(یا دوزبانه).
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 125
  • بازدید سال : 1,834
  • بازدید کلی : 4,240